Известие

Collapse
No announcement yet.

Променливи обороти на празен ход

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Променливи обороти на празен ход

    Знам, че ще ме упрекнете , че има тема ама тя не решава моя проблем.
    Палене без проблем . Вървене също , но понякога като я пусна на дълък наклон по инерция оборотпте са 1400 1500 и бавно спадат до 1200, като покарам малко и пак я пусна на ПХ са 900-1000 -но до следващото пускане на ПХ- оп пак са 1400-1500
    Случайно забелязах, че има връзка със светването на 3 я светодиод накомпютъра /иманарисуван някакъв вентилатор/.Този светодиод когато му кефне светва. Няма връзка дали е студена колата или е загряла.Може да светне 2-4 мин след потегляне може и 1 час да караш без да светне..Същото е и със светодиода за водата в съда за чистачките.Когато е на кеф свети логика никаква-свети и на пълен съд догоре светва ина 1/2 съд. и си загасва също когато му е кеф.
    Няма проблеми с температурата на антифриза държи макс 90 градуса. Радиатора е промит отвън за боклуци.Не е прегрявана колата.
    Накой има ли иде на какво се дължи?
    Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
    Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

  • #2
    има ли газова уредба колата???
    ИТАЛФЕСТ 2004 - "Барабар Петко с мъжете"


    :biker: ИТАЛФЕСТ 2005 :biker:

    Comment


    • #3
      Нарисувания "вентилатор" е датчика за количество на охладителна течност. Другата лампа е на течноста за чистачките. Дори и да нямаш течност в двата съда, това няма връзка с оборотите.
      Ако колата има ГАЗ, както попита колегата HF_HPE, може да ти набива въздух в движение на празен ход и да мени оборотите. Ако е така, обърни фунията, която смуче въздух отвън.
      Ако колата няма АГУ, трябва да отидеш на диагностика да проверят някой от датчиците, дали не се бъзика Не е лошо да провериш и клемите на датчиците които видиш на пръв поглед, понякога не дават добър контакт и може да се бъзика и от там
      sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Dodo 155
        Нарисувания "вентилатор" е датчика за количество на охладителна течност. Другата лампа е на течноста за чистачките. Дори и да нямаш течност в двата съда, това няма връзка с оборотите.
        Ако колата има ГАЗ, както попита колегата HF_HPE, може да ти набива въздух в движение на празен ход и да мени оборотите. Ако е така, обърни фунията, която смуче въздух отвън.
        Ако колата няма АГУ, трябва да отидеш на диагностика да проверят някой от датчиците, дали не се бъзика Не е лошо да провериш и клемите на датчиците които видиш на пръв поглед, понякога не дават добър контакт и може да се бъзика и от там
        ОК днес огледах да няма изваден или спукан маркуч - няма. Освен това пооправих жилото за газта - не седеше добре имах чувство , че е подпряно от 1 маркуч, но не излезе от това.Утре ще пръсна малко тефлонов спрей на жилото за всеки случай.
        Колата няма газово.
        Проблемите започната 2-3 дни след като минах през морето на Хр.Смирненски до Вятърната мелница. Но карах съвсем бавно и внимателно.
        Утре ще огледам съединителите и ще ги посъветвам с контактен спрей.
        Или смуче въздух или е жилото. Абе и гъвкавата връзка на ауспуха е за смяна -проревава малко.
        Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
        Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

        Comment


        • #5
          Може да си зацапал стъпковия мотор, този дето регулира оборотите Ако можеш го свали и него и го почисти

          п.с. Сложи и бензин от друга бензиностанция, примерно от ЛукОйл, аз лично там зареждам ГАЗ и бензин и не съм имал проблем

          п.п.с. Сещам се, че може и вакум регулатор да прави такива "бели", поне при мен така менеше оборотите, когато се бе спукало маркучето. Провери и него, защото с времето гумата старее и се напуква Ослушай се да не ти смуче въздух от някъде, ще има нехарактерно съскане
          sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Dodo 155
            Може да си зацапал стъпковия мотор, този дето регулира оборотите Ако можеш го свали и него и го почисти

            п.с. Сложи и бензин от друга бензиностанция, примерно от ЛукОйл, аз лично там зареждам ГАЗ и бензин и не съм имал проблем

            п.п.с. Сещам се, че може и вакум регулатор да прави такива "бели", поне при мен така менеше оборотите, когато се бе спукало маркучето. Провери и него, защото с времето гумата старее и се напуква Ослушай се да не ти смуче въздух от някъде, ще има нехарактерно съскане

            Да не се хваля но мисля ,че съм готов.След малко отивам на изпитания.
            Направих :
            1.Махнах кутията на въздушният филтър и изчистих прахоляка.
            2.Затапих с 1 парцал увит в найлонова торбичка накрайника след алуминиевата кутия който отива към смукателният колектор. На 2 пъти налях малко бензин и промивах .Изтечер черна мътилка.
            Преди да правя промивката видях че към клапата за въздуха има мазно кални боклуци.
            3.Оставих да изсъхне на слънцето и после пръснах към клапата с дълга сламка с тефлонов спрей за да посмажа движещи се механизми за да не задерат след промивката.
            4.Без кутията на ф-ра и накрайника стартирах двигателя след около 1 мин през дебелият уребрен гумен накрайник пръсках със спрей за почистване на карбуратори като при впръскване вдигах ръчно оборотите.Пръсках на 4 пъти , като първите 2 пъти от ауспуха излезе черничък дим /колегата ми гледа отзад/.
            Т.е това е нещо като профилактиката с вода която се пръска в смукателният колектор.- Имаше статия във форума за това.
            5. Напръсках с тефлонов спрей проволката и механизма за газта.

            Тефлонов спрей защото смазва много дълго време ,има работна температура +260 градуса ,не задържа мръсотия и е водоотблъскващ

            6. Извадих и напръсках с WD 40 3 те съединителя по системата / до инжекцията, на клапата във алуминиевата кутия на възд.филтър и още един сега не мога да си го спомня точно къде се намира.

            Забелязани недомайсторени работи :
            1. ъгловият накрайник който се закрепва към кутията на въздушният ф-р не беше закрепен, 1 много дълъг болт на капака на филтъра липсва. Много замърсена вътрешност на кутията на възд.филтър.
            Да се надяваме , че все нещо съм постигнал.За резултатите ще пиша след изпитанията.

            Ура вече имам празен ход седи си на 900 оборота и само мърка, няма промяна на обороти, няма притрисане.Цял следобяд обикалям из града и няма проблеми с оборотите.

            Инфо и за тези които се оплакват, че сякаш е спъната колата до 1500-2000 обороти.
            След интервенцията вече го няма проблема с чуденето -тръгва си да ускорява както трябва.
            Аlfa Romeo 155 Aspirato T.Spark 2.0 8 V S.S.
            Вечна и памет .Отиде на скраб ."Четирите необозначени автомобила Alfa Romeo 155 Twinspark изфучаха по Виа Дел Коронари като изстребители по самолетна писта" (цит. Дан Браун -"Шестото клеймо" гл. 56)

            Comment


            • #7
              Щом ти е "дишала" кутията на въздушния филтър отвсякъде, значи всичкото пепел е влязло вътре и е направило една сган, която аз наричам гной (мазни вещества омешани с прах и боклуци). Това води до зацапване на дебитомер, стъпков мотор, дюзи и съответно ненормална работа на ДВГ-то.
              Дано си решил проблема
              sigpic

              Comment


              • #8
                Доколкото разбирам от една друга тема, колегата е разрешил проблема
                Изводът е:
                1. Смяна на въздушен филтър редовно
                2. Кутията на филтъра трябва да е плътно затворена, за да смуче въздух само през хартията
                3. Почистване на моторчето за празен ход (при клатене на оборотите)
                4. Почистване на дебитомера (внимателно и от хора, които са наясно какво да не счупят)
                5. Да се сипва гориво само от проверени бензиностанции

                Ако сте изпълнили описаните по-горе операции и проблема с оборотите продължава, то карайте си хубавиците на доктор

                п.с. Колегата е добавил резултата и тук.
                sigpic

                Comment

                Working...
                X